Aloitin modisti-opintoni pari viikkoa sitten, samassa koulussa kuin pukuompelijalinja jolta valmistuin keväällä. Oon nyt ollu työharjottelussa vähän päälle viikon, Kiseleffin talossa Huopakauppa Dooriksessa. Opettelen siellä muun muuassa huovutusta. Tänään kokeilin pitkästä aikaa huovutusta, tein todella säälittävän näköisen joulupukin! :) Ostin tänään työharjoittelupaikastani ihanat villasukat, tällaisista oon haaveillu jo jonkin aikaa, ja täytyy nolona tunnustaa etten osaa edelleenkään neuloa sukkia vaikka olenkin jo jonkin aikaa neulonut. En vaan jotenkin ole lämmennyt sukkapuikoilla neulomiseen. Tällaiset ihanuudet vein kotiin:
1851975.jpg
[onkohan vähän noloa esitellä ostetut sukat käsityöblogissa...]

1851916.jpg
[...no onhan nämäkin käsin tehdyt...]

1851976.jpg
[...mutta ei minun käsilläni, vaan Paula Fromin! Älä ole huomaavinasi, että lattialta löytyy koulukansiota, kaavaa sekä lankaa]
Sukat: Huopakauppa Dooris

Tein taas itselleni uuden laukun, koska niitähän ei voi koskaan olla tarpeeksi. Ostin Eurokankaasta suht halpaa peruspuuvillaa, nauhat on tuliainen tädiltä Thaimaasta. Näitä olen suunnitellut tekeväni useita erilasia malleja, varmaan myös jotain kukkaroita.

1851933.jpg

1851934.jpg

1851937.jpg

Tulipas jotenkin huonoja kuvia, tää vuodatus jotenkin sotkee aina välillä kuviin kaikkee ylimäärästä viivaa ja sössöä, niin että kuvista tulee rumannäkösiä! Ehkä sitten paremmat kuvat ens kerralla. Nyt meen taas tepsuttelemaan mun uusissa villasukissa! On tää käsityöläisen elämä outoa, kun niin innostuu villasukista että pistää ne jalkaansa jo elokuussa, ja hikoilee niissä kotona ommellessaan!

[...mut on ne vaan niin ihanat.]